A Héber Bibliában megjelenik-e Jesua (Jézus) neve. Jesua neve azonos Józsué (Jehosua), Mózes utódja nevével és más Izraeliták nevével (Jesua) a Héber Írásokban. De megjelenik, mint megváltás, szabadítás jelentésű szóként is (jesuah) több tucatszor.
Messiás
Idén a pészah ünnepe április 5-13 között lesz az 5783. évben. A pészah ünnepén megismerhetjük Jesua utolsó vacsoráját (széder vacsora), az úrvacsora jelentését, a Bárány áldozatának jelentőségét. Legalább öt jó okunk van nekünk különösen nem zsidó háttérből érkező hívőknek a zsidó ünnepek és különösen a pészah tanulmányozására.
Aki kiváncsi a részletekre, az megtudhatja az ünnep és a prófétai írások közötti mélyebb összefüggéseket a Keren Jesuah közösség alkalmán elhangzott tanításból. 2020.09.27
Boldog Hanukát kívánunk 5784. évben! Idén december 7 estétől 15 estéig ünnepeljük. Ez az ünnep nem található meg a héber Írások lapjain, két módon is bibliai ünnepnek számít. A hanukáról Dániel próféta adott kijelentést, és Jesua is megtartotta az ünnepet Jeruzsálemben.
A mózesi törvényben foglalt ünnepek sorozatában a hetedik és egyben utolsó ünnep a sátoros ünnep. Ahogy a négy tavaszi ünnep a Messiás első eljövetelével teljesedett be, ugyanúgy kötődnek az őszi ünnepek, a Messiás második eljöveteléhez. Idén szeptember 29 és október 6 között ünnepeljük a szukkótot (szükesz) az 5784. évben.
A mellékelt hangfelvételen három kérdéssel foglalkozunk:
A Tórában számos előképet találhatunk, amelyek segítették a Messiás személyének azonosítását. József története, akinek sokat kellett szenvednie a saját testvérei kezétől, több ponton is elképesztő módon illusztrálja a Messiás személyét. A rabbik úgy tanítottak az érkező Messiásról, hogy lesz egy szenvedő Messiás, a József fia, aki meghal a nép bűneiért, és lesz majd egy győztes Messiás, a Dávid fia, aki uralkodni fog. Jól látták a próféciák kettősségét a Messiás eljöveteleivel kapcsolatban, de nem tudták mindezt egy személyben harmonizálni.
Földi szolgálata során Jesua többször is utalt rá, hogy a héber Írások róla tesznek bizonyságot. Bár mindig hangsúlyozzuk, hogy az Újszövetség könyveinek információit nem lehet visszaolvasni a Tórába, és elvárni a korabeli olvasótól, hogy rendelkezzék a mi megértésünkkel, de ez nem jelenti azt, hogy a héber Írások olvasójának vagy hallgatójának ne lett volna várakozása a Messiással kapcsolatosan. Maguk az evangéliumok is bizonyságot tesznek erről, hogy Jesua érkezése előtt a római elnyomás alatt a zsidók várakozása a Messiásra igen erős volt:
A gyülekezet áldott reménysége a Messiás bármelyik pillanatban lehetséges eljövetele. Ez a hit és bizakodás három dolgot tartalmaz:
1. Senki nem tudja az idejét, de bármikor jöhet, vagyis lehetséges, hogy ma jön.
2. A jövetele minden jel nélküli, nincs előzetes bejelentés és váratlan.
3. Nincs olyan prófétai esemény, amely szükségszerűen megtörténik az eljövetel előtt.
Elbukott volna Isten terve és szándéka az emberrel? Nem tudta volna a mindenható úgy tervezni, hogy megvalósuljon az eredeti szándéka? Furcsa módon a fősodrású amillennista teológia szerint Isten eredeti célja tulajdonképpen nem valósult meg és már nem is fog. A mostani írásban egy újabb érvvel kívánunk rávilágítani a messiási királyság 1000 évének minden kétséget kizáró szükségszerűségére. Az ember teremtésekor Isten a következő feladatot adta Ádámnak: